- Tietopankki
- Ohjeet ja vinkit
- 0AM DQ200 mekatroniikan painevian tunnistaminen
- 6DCT450 / MPS6 kytkimen kunnostus
- GM 6T40 / 6T45 yleiset vikakoodit
- Mercedes Benz 722.9 yleiset mekatroniikkaongelmat
- Audi / Porche 0B5-automaattivaihteiston ravistaminen
- VW Transporter / Crafter booriholkin kuluminen
- BMW ZF 6HP öljynvaihto
- AL4 PWM solenoidiongelma
- BMW 5HP19 ja Audi/VW 5HP19FL/FLA terävä D:n kytkeytyminen
- Automaattivaihteistojen räjäytyskuvat
- Suodattimen valitseminen
- Öljyn valitseminen
- Verkkokaupan UKK
0AM DQ200 mekatroniikan painevian tunnistaminen
VAG:n valmistamassa 0AM DQ200 7-vaihteisessa kuivakytkinvaihteistossa on usein ongelmia mekatroniikan paineakussa. Useimmiten vika syntyy, kun paineakun runkoon tulee pieni halkeama, joka ei välttämättä ole silmin nähtävissä. Auto saattaa mennä vikatilaan, vilkuttaa jakoavaimen kuvaa näytössä tai lakkaa liikkumasta kokonaan.
Painevian voi tarkistaa helposti testerillä. Riippuen laitteistosta mene vaihteistopuolelle ja livedatatietoihin. Paineen maksimimäärä on 60 ja alin 42 baaria ja reaaliaikaisessa tiedossa näet miten paineakku käyttäytyy. Luvun (actual value) pitäisi liikkua näiden kahden välillä - jos paine ei koskaan nouse 60 baariin, painevika täytyy korjata.
Mahdollisia vikakoodeja
| Fault’s indicators (error codes) DSG7 DQ200 mechatronics | |
|---|---|
| (VAG 006079/10902/10903) P17BF | Malfunction in the hydraulic pump |
| (VAG 006300) P189C | Limited performance due to insufficient pressure rise; Play protection (unjustfield activation/deactivation) |
| P1895 | Limitation of perfomance due to pressure drop |
Korjausehdotukset
Vaihteistokaupan valikoimasta löytyy kaksi eri korjaussarjaa. Samalla suosittelemme vaihtamaan mekatroniikan ruuvit. Mekatroniikan irroitukseen hyvä apu on erikoistyökalu.
Jos mekatroniikan haluaa huoltaa kokonaan, mekatroniikan korjaussarjaan sisältyy kaikki mekatroniikan tiivisteet sekä vahvistettu alumiinirunko paineakulle. Tarvittaessa myös paineakun voi vaihtaa ehjään käytettyyn.


